Έρευνα

Πώς να Σταματήσεις να Έχεις Εμμονή με το τι Κάνει ο/η Πρώην σου

Μπορείς να τον μπλοκάρεις, να σβήσεις το Instagram ή να πετάξεις το κινητό σου από το παράθυρο,αλλά υπάρχει και μια πιο αποτελεσματική λύση.

Η εμμονή με τη ζωή του/της πρώην σου μετά τον χωρισμό είναι ένα μαζοχιστικό βίτσιο, που μοιάζει με ρώσικη ρουλέτα. Στο τέλος θα νιώσεις είτε πόνο είτε περιφρόνηση και σίγουρα όχι την ισορροπία που ένιωθες όταν μπήκες στο παιχνίδι.

Λόγω της τάσης να ενημερώνουμε τους followers μας για τις βαρετές πλευρές της ζωής μας, το να παρακολουθείς κάποιον -ιδίως κάποιον που αγαπούσες ή τουλάχιστον με τον οποίον κοιμόσουν- είναι πιο εύκολο και πιο κανονικοποιημένο από ποτέ. Και είναι κατανοητό να θες να τσεκάρεις τι κάνει ο/η πρώην σου. Υπάρχει περίπτωση να νιώσεις σούπερ ντετέκτιβ όταν συμπεράνεις ότι στο χθεσινό story στο Instagram (ναι, το είδες με τον εφεδρικό λογαριασμό σου) φορούσε καλά ρούχα επειδή ήταν στο πάρτι ενός θείου ή εν πάση περιπτώσει όχι σε ραντεβού.

Αλλά, όπως θα σου πουν ειδικοί και όποιος έχει κολλήσει γενικά με το Instagram του/της πρώην μετά τον χωρισμό, η εμπειρία της εμμονικής παρακολούθησης του/της πρώην στα social media είναι πιο συχνά εκνευριστική και θλιβερή παρά απολαυστική. Γι’ αυτό όσοι μένουν single προσπαθούν να σταματήσουν αυτήν την καταστροφική συμπεριφορά – αλλά μάταια. Και γι’ αυτό έχουμε ένα σωρό άρθρα που εξετάζουν το φαινόμενο, όπως οδηγούς πρωτοκόλλου social media, που δημιουργήθηκαν ειδικά για χωρισμούς, ή ακόμα και το άρθρο που διαβάζεις αυτή τη στιγμή. Πώς θα γινόταν όμως αντί να μπλοκάρεις τον/την πρώην να μπλοκάρεις την ανάγκη να δεις τι κάνει;

Μίλησα με δύο συμβούλους σχέσεων -τη Marissa Gomez Schursky, σύμβουλο γάμου και οικογένειας και την Kate Deibler (κοινωνιολόγο και μέλος της Alma)- για το πώς να μην θέλεις να stalkάρεις τον/την πρώην.

Μην ξεχνάς γιατί χώρισες

Σύμφωνα και με τη Schursky και με την Deibler, είναι πιο δύσκολο να ξεπεράσεις τον/την πρώην αν τον/την παρακολουθείς. Μην ξεχνάς ότι χώρισες για κάποιο λόγο. Σκέψου τους λόγους που σου λένε γιατί δεν πρέπει να είστε πια μαζί και να θυμάσαι ότι κάθε φορά που τσεκάρεις τι κάνει, δυσκολεύεις τον εαυτό σου να ξεπεράσει κάποιον που δεν σου κάνει καλό. Αλλά μην ξεχνάς ότι είσαι άνθρωπος και θα τσεκάρεις και καμιά φορά – δεν πειράζει.

Βρες παραγωγικές περισπάσεις

Οι περισσότεροι νέοι, με το που ανοίγουμε τα μάτια μας και πριν αποκοιμηθούμε το βράδυ, τσεκάρουμε τα κινητά μας. Αντί όμως να κοιτάς το πρόσωπο του/της πρώην σου πριν αποκοιμηθείς και μόλις ανοίξει το μάτι σου, προσπάθησε αυτές τις στιγμές να κάνεις κάτι άλλο, να γράψεις, να κάνεις εκτάσεις ή ξεκίνα ένα καινούριο βιβλίο.

Μπορεί το να αρχίζεις κάποιο καινούργιο χόμπι όταν χωρίζεις, όπως γυμναστική, να ακούγεται κλισέ, αλλά συστήνεται για κάποιο λόγο: Λειτουργεί. Είναι πολύ πιο δύσκολο να παρακολουθείς τον/την πρώην σου όταν κάνεις μποξ ή φτιάχνεις κατασκευές από πηλό – και πιο αποτελεσματικό από ένα διαρκές μπλοκάρισμα-ξεμπλοκάρισμα. «Πιστεύω πως είναι μια καλή στιγμή να βάλεις τον εαυτό σου μπροστά, έστω και εγωιστικά», λέει η Schursky. Εκτός από νέες εμπειρίες η Deibler προτείνει την εξερεύνηση νέων τρόπων φροντίδας του εαυτού σου για να πάψεις να εστιάζεις στον/την πρώην σου και να επικεντρωθείς σε σένα.

Τι πράγματα ήθελες να κάνεις πάντα και δεν είχες χρόνο;

Άσε το κινητό σου και σκέψου

Η Deibler προτείνει να παρακολουθείς πότε νιώθεις την ανάγκη να κοιτάξεις τα social media του/της πρώην σου. «Μια τακτική είναι να σκέφτεσαι γιατί κάποιες στιγμές θες να τα τσεκάρεις περισσότερο από άλλες. Οι περισσότεροι έχουν αυτοί την επιθυμία όταν νιώθουν ήδη μοναξιά ή θλίψη», λέει. Υπάρχει κάτι που μπορείς να κάνεις για να εμποδίσεις αυτά τα συναισθήματα;

Μια μέθοδος είναι να αρχίσεις να βγαίνεις ραντεβού. Ωστόσο, ενώ αυτό σε βοηθάει να ξεχάσεις τον/την πρώην σου, από την άλλη μπορεί να σε κάνει να μη στοχάζεσαι και να μη βιώνεις τα συναισθήματα που φέρνει το τέλος μιας σχέσης. «Το πρόβλημα με το να αρχίσεις αμέσως τα ραντεβού είναι ότι κάτι τέτοιο ενδεχομένως να μη σου επιτρέψει να σκεφτείς τα πράγματα».

«Για κάποιους ισχύει το “ο έρωτας με έρωτα περνάει”. Άλλοι πάλι χρειάζονται χρόνο. Δεν υπάρχει καλύτερο και χειρότερο», λέει η Deibler. «Ίσως να είναι αποδοτικό να σκεφτείς τη μέθοδό σου καθώς και γιατί νιώθεις κάποια πράγματα σε συγκεκριμένες στιγμές».

Όταν μπορείς, αντί να σκέφτεσαι τι κάνει ο/η πρώην σου, να σκέφτεσαι τι συνέβη και πώς νιώθεις βγαίνοντας από αυτό – είτε υπάρχει κάποιος άλλος είτε όχι στη ζωή σου.

Δημιούργησε μια νέα αφήγηση

Η νοσταλγία μπορεί να είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο να πας παρακάτω. Αν παρακολουθείς τον/την πρώην σου και ως εκ τούτου πέφτεις πάνω σε στιγμές που περάσατε μαζί δεν θα βοηθηθείς. Η Deibler προτείνει να εστιάσεις σε δικούς σου τρόπους που μπορείς να «πλαισιώσεις εκ νέου και να κατακτήσεις ξανά» τις αναμνήσεις από τη σχέση σου που θα σε βοηθήσουν να πας παρακάτω, όπως «να πηγαίνεις σε μέρη όπου πήγαινες με τον/την πρώην σου για να φτιάξεις καινούργιες αναμνήσεις, με φίλος ή και χωρίς».

Δες τη Νέα Οδοντόκρεμα με σφραγιστική δράση!

Και η Deibler και η Schursky συμφωνούν ότι είναι και εύκολο και επικίνδυνο να δεις τον χωρισμό ως «αποτυχία». Πρέπει να τον δεις σαν μια διαδικασία μάθησης, μια ευκαιρία για εξέλιξη – και κομμάτι όλου αυτού είναι να σταματήσεις να σκέφτεσαι τι κάνει ο/η πρώην σου.

***ΕΚΤΑΚΤΟ! Βρείτε… τη σελίδα ScandalBook και στο Facebook – Like ΕΔΩ!

Πηγή: vice.gr

Tags

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker